Erään suomalaisen gurun mukaan tulevaisuutta on Augment Reality eli vahvistettu todellisuus. Itse jäin hiukan suu auki, että mitä tämä Augment Reality oikeasti tarkoittaa. Kuullostaa niin hienolta sanalta. Niinpä tässä teillekin tietoa, mitä tarkoittaa Augment Reality eli vahvistettu todellisuus.
Toinen asia, mikä luultavasti on tulevaisuutta, ovat mobiilit palvelut sekä paikkatieto. Ja myöskin kokonaisvaltaiset palvelut ja itse mietin tässä vaiheessa näitä mashuppeja. Tiedättekös te mitä ne sitten ovat? Tässä tietoa mashupeista
Hyvä esimerkki, jos on lähdössä jenkkeihin ja etsii tietynlaista syötävää tietyssä kaupungissa, katso tämä mapmash .
Muita hyviä mashuppeja tässä.
keskiviikko 28. heinäkuuta 2010
perjantai 23. heinäkuuta 2010
Best Kept Secret in the Medical Tourism Industry- “Cosmetic Harmony” - Affordable Plastic Surgery, Medical Tourism, Colombia
Cosmetic Harmony
Milloin voidaan odottaa Suomessa plastiikkakirurgian matkailuyrityksiä? Ainakaan itse en tiedä yhtään ainutta, jos niitä on, markkinointi ei ainakaan toimi. Viro varmasti menee edellä tässä asiassa, ainakin hintojensa puolesta.
Eikun perustamaan matkailurypäs jonnekin luonnonkauniille paikalle korpeen, joka tuottaa slow-ajatuksella kauneus-, kuntoutus-, irti arjesta-, vieroittamis- ja rentouttamispalveluita.
Milloin voidaan odottaa Suomessa plastiikkakirurgian matkailuyrityksiä? Ainakaan itse en tiedä yhtään ainutta, jos niitä on, markkinointi ei ainakaan toimi. Viro varmasti menee edellä tässä asiassa, ainakin hintojensa puolesta.
Eikun perustamaan matkailurypäs jonnekin luonnonkauniille paikalle korpeen, joka tuottaa slow-ajatuksella kauneus-, kuntoutus-, irti arjesta-, vieroittamis- ja rentouttamispalveluita.
keskiviikko 21. heinäkuuta 2010
Konvergenssi ja superalusta
lähteestä trendiennuste « WordPress.com Tag Feed kirjoittanut tekniikkataloustulevaisuusblogi
http://en.wikipedia.org/wiki/Technological_convergence
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teknologinen_konvergenssi
Kännykkä on “nielaissut” useita, aiemmin erillislaitteina tunnettuja ratkaisuja sisäänsä. Tätä ilmiötä kutsutaan teknologiseksi konvergenssiksi. Nyt kännykästä löytyy kello, sekuntikello, ajastin, kalenteri, sanelukone, kamera, videokamera, herätyskello, hakulaite, muistikirja, laskin, radio, musiikkisoitin, gps-navigaattori. Kännykkää voidaan siis kutsua superalustaksi. Ilmiö näyttää jatkuvan myös tulevaisuudessa. Muutaman vuoden sisällä kännyköissä voi olla mm. yleiskaukosäädin (IR-tekniikka yhdistettynä kustomoituun kosketusnäyttöön), e-maksutapa (Japanissa on jo), terveydentilaa tarkkaileva järjestelmä, pienoisdataprojektori, puheentunnistava tulkkausohjelma jne.
Konvergenssi näkyy samalla erillislaitteiden myynnissä – niitä ei pitäisi mennä enää entiseen malliin kaupaksi. Siksi kännykälle voidaan ennakoida kauas jatkuvaa menestystä superalustana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teknologinen_konvergenssi
Kännykkä on “nielaissut” useita, aiemmin erillislaitteina tunnettuja ratkaisuja sisäänsä. Tätä ilmiötä kutsutaan teknologiseksi konvergenssiksi. Nyt kännykästä löytyy kello, sekuntikello, ajastin, kalenteri, sanelukone, kamera, videokamera, herätyskello, hakulaite, muistikirja, laskin, radio, musiikkisoitin, gps-navigaattori. Kännykkää voidaan siis kutsua superalustaksi. Ilmiö näyttää jatkuvan myös tulevaisuudessa. Muutaman vuoden sisällä kännyköissä voi olla mm. yleiskaukosäädin (IR-tekniikka yhdistettynä kustomoituun kosketusnäyttöön), e-maksutapa (Japanissa on jo), terveydentilaa tarkkaileva järjestelmä, pienoisdataprojektori, puheentunnistava tulkkausohjelma jne.
Konvergenssi näkyy samalla erillislaitteiden myynnissä – niitä ei pitäisi mennä enää entiseen malliin kaupaksi. Siksi kännykälle voidaan ennakoida kauas jatkuvaa menestystä superalustana.
Amadeus partners with airconomy to provide key market intelligence data
Posted Date: 20/07/2010
Amadeus, the transaction processor and provider of advanced technology solutions for the global travel and tourism industry, and airconomy, an innovative strategy consultancy for aviation networks, have announced their partnership and the launch of Amadeus Total Demand by airconomy. This new data solution will provide airlines, airports and travel agencies with a comprehensive and accurate view of market demand on any given route including distribution by Low Cost Carriers (LCCs) and airlines direct sales.
For example, airlines can calculate their true market share and assess the potential of routes where they do not operate today. Airports can analyse the traffic that is currently by-passing them and that could be captured if their slots where allocated differently. travel agencies can gain insight into the market share evolution of any given route to better advise their customers of available options.
David Doctor, Director, Amadeus Airline and Travel Agency Distribution commented: “We are delighted with this partnership which allows us to offer a unique solution in response to crucial market needs. Total Demand will help our airline customers gain the information they need to make key decisions on such fundamental topics as fleet assignment and route planning with the utmost confidence. Furthermore, this new intelligence product is a perfect fit with Amadeus MIDT that currently provides accurate intelligence on all bookings made through travel agencies using the Amadeus system.”
Amadeus Total Demand by airconomy uses a large number of global and market specific sources which processed by a cutting edge computing algorithm guarantees the highest accuracy of the estimates produced. This helped determine, for example, that 3 out of the top 5 routes in terms of growth since the beginning of the year are based in Asia, with Bangkok-Hong Kong posting a 47% increase Year-To-Date. In parallel, Asia also experienced the biggest drop in traffic on the Beijing – Tokyo route with -26%. Trans-Atlantic traffic witnessed significant growth: New-York - Paris increased by 43%, whereas New-York London grew by 18% over the same period.
“This is a major enhancement as it will provide more transparency for the market place,” says Philipp Goedeking, Managing Director, airconomy. “Network strategy, competitiveness, profitability, growth perspective, or distribution focus all depend on reliable market data – for airlines, airports and travel agencies alike. Accuracy in estimating the total demand on a given route is critical, as even seemingly minor errors can make the difference between a profitable and a non-profitable business case for an airline. The exposure of assets is too high to afford inferior market data in today’s roller coaster markets.”
Täältä alkuperäinen
Amadeus, the transaction processor and provider of advanced technology solutions for the global travel and tourism industry, and airconomy, an innovative strategy consultancy for aviation networks, have announced their partnership and the launch of Amadeus Total Demand by airconomy. This new data solution will provide airlines, airports and travel agencies with a comprehensive and accurate view of market demand on any given route including distribution by Low Cost Carriers (LCCs) and airlines direct sales.
For example, airlines can calculate their true market share and assess the potential of routes where they do not operate today. Airports can analyse the traffic that is currently by-passing them and that could be captured if their slots where allocated differently. travel agencies can gain insight into the market share evolution of any given route to better advise their customers of available options.
David Doctor, Director, Amadeus Airline and Travel Agency Distribution commented: “We are delighted with this partnership which allows us to offer a unique solution in response to crucial market needs. Total Demand will help our airline customers gain the information they need to make key decisions on such fundamental topics as fleet assignment and route planning with the utmost confidence. Furthermore, this new intelligence product is a perfect fit with Amadeus MIDT that currently provides accurate intelligence on all bookings made through travel agencies using the Amadeus system.”
Amadeus Total Demand by airconomy uses a large number of global and market specific sources which processed by a cutting edge computing algorithm guarantees the highest accuracy of the estimates produced. This helped determine, for example, that 3 out of the top 5 routes in terms of growth since the beginning of the year are based in Asia, with Bangkok-Hong Kong posting a 47% increase Year-To-Date. In parallel, Asia also experienced the biggest drop in traffic on the Beijing – Tokyo route with -26%. Trans-Atlantic traffic witnessed significant growth: New-York - Paris increased by 43%, whereas New-York London grew by 18% over the same period.
“This is a major enhancement as it will provide more transparency for the market place,” says Philipp Goedeking, Managing Director, airconomy. “Network strategy, competitiveness, profitability, growth perspective, or distribution focus all depend on reliable market data – for airlines, airports and travel agencies alike. Accuracy in estimating the total demand on a given route is critical, as even seemingly minor errors can make the difference between a profitable and a non-profitable business case for an airline. The exposure of assets is too high to afford inferior market data in today’s roller coaster markets.”
Täältä alkuperäinen
maanantai 12. heinäkuuta 2010
Sosiaalisen median opas, kannattaa katsoa!
Eloqua Social Media Playbook
The 10-platform, 42-page Eloqua Social Media Playbook was created as a veritable “how-to” guide for our staff to follow on the social Web. It’s frankly everything we know about social media, distilled into one awesomely designed document. Now you can have it. For free.
The Social Media Marketing Blog: Social Media Playbook
The 10-platform, 42-page Eloqua Social Media Playbook was created as a veritable “how-to” guide for our staff to follow on the social Web. It’s frankly everything we know about social media, distilled into one awesomely designed document. Now you can have it. For free.
The Social Media Marketing Blog: Social Media Playbook
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)